CITROEN C3/E-C3
Začetek prodaje v Sloveniji: November 2024
Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 15 990/e: 24 800*
Tehnična platforma: Stellantis smart car-
Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v mm): 4,015, 1,813**, 1,567, 2,54
Teža osnovnega modela (kg): 1226 (b); 1419 (e)’
Izbira motorjev: 74 ali 83 (b); 83 kW (e)’
Tekmeci: Dacia Sandero, Fiat 600, Hyundai i20, Kia Rio, Kia Stonic, Jeep Avenger, Opel Corsa, Opel Crossland, Peugeot 208, Renault Clio, Seat Ibiza, Seat Arona, Suzuki Swift, Škoda Fabia, Volkswagen Polo.
Vrsta/razred: Manjši družinski avtomobili
Dobro: prostornost in funkcionalnost; solidno vzmetenje; zanimivo zunanje oblikovanje;
Ne tako dobro: Osnovni C3 nima sredinskega zaslona, a pomaga držalo za pametni telefon. Zmanjšan premer volana, pogled na merilnike prek volana, drugačna postavitev voznikovega telesa. Zgolj za doplačilo potrebščine, kot so pripomoček za popravilo koles ali vgrajeni 11-kilovatni polnilnik pri e-C3.
Nove tehnološke zanimivosti: Jih ni.
Barve brez doplačila: modra
Emisije CO2 (g; po WLTP): 126 (b); = 0(e)
Povprečna poraba (l/100 km; kWh): 5,6; 16,4
Jamstva in garancije: Pet let oziroma sto tisoč prevoženih kilometrov jamstva Flexcare.
Država izdelave: Slovaška
Kaj o njem pravi tovarna: Novi C3, tako električni kot bencinski, predstavljata novo poglavje za našo znamko, ki še naprej ostaja zvesta zavezi o zagotavljanju cenovno dostopnih vozil.
Komu ga priporočamo: Iskalcem osnovne mobilnosti za primerno ceno. C3 ni križanec, pač pa je nekoliko zrasel in ostal povišan osebni avto. Za tiste, ki še vedno pogršajo Spačka – videz osnovne armaturne plošče.
Zanimivost: Citroen pričakuje, da bo novi C3 lahko nadomestilo za vse, ki so doslej vozili C3 ali C3 Aircross.
Opomba: (*) brez dodatne subvencije; (**) širina z ogledali
DACIA DUSTER
Začetek prodaje v Sloveniji: Julij 2024
Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 18 990
Tehnična platforma: CMF-B
Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,344, 1,813 (2,060*), 1,657, 2,657
Teža osnovnega modela (kg): 1276
Izbira motorjev: 67 ali 74 (bencin/plin), 104 (hibrid), 96 (bencin, tudi v kombinaciji s 4×4) kW
Tekmeci: Hyundai Kona, MG ZS, Suzuki Vitara
Vrsta/razred: Manjši terenci/križanci
Dobro: Uporabnost (notranjost), prostornost, vozno udobje; zmerna poraba, posebej hibrid; povezava s pametnim telefonom; pri dražjih različicah zadovoljiv info zabavni sistem
Ne tako dobro: Sprednji sedeži, veliko trde plastike v notranjosti, slaba odzivnost volanskega mehanizma, poraba goriva pri osnovnem motorju, ne dovolj učinkovita klimatska naprava.
Nove tehnološke zanimivosti: Motorna paleta prenovljena
Barve brez doplačila: bela
Emisije CO2 (g; po WLTP): od 112
Povprečna poraba (l na 100 km): od 5,0
Jamstva in garancije: Šest let
Država izdelave: Romunija
Kaj o njem pravi tovarna: Duster je pristna zgodba o uspehu, v trinajst letih smo izdelali in prodali že več kot 2,4 milijona primerkov.
Komu ga priporočamo: Čeprav je Duster dolgo časa veljal za avtomobil za izredno primerno ceno, se zadeva zdaj le malenkostno obrača proti višjim cenam – ker zdaj ponujajo nekaj več in boljše opreme in ker so kupci že od nekdaj segali po bogateje opremljenih različicah. Kdor potrebuje avtomobil za zadovoljevanje osnovnih potreb mobilnosti, tudi po slabših cestah pri nas, lahko resno razmišlja o nakupu.
Zanimivost: Kupci lahko pri osnovnih različicah (litrski motor) izberejo tudi možnost pogona na utekočinjen plin, s čimer se skoraj podvoji doseg. V osnovni opremi modela 4×4 vseletne pnevmatike.
Opomba: (*) širina z ogledali
PEUGEOT E/3008
Začetek prodaje v Sloveniji: Junij 2024
Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 33 650/e: 45 200*
Tehnična platforma: STLA-medium
Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,542, 1,895 (2,108)**, 1,641, 2,739
Teža osnovnega modela (kg): 1695 (b), 2242 €
Izbira motorjev: 100 kW (blagi h.), 175 kW (električni)
Tekmeci: Citroen C5 Aircross, Ford Explorer, Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Kia Niro, Kia Sportage, Mazda CX-5, MG HS, Nissan X-Trail, Peugeot 5008, Renault Austral, Renault Espace, Renault Megane E-tech, Seat Ateca, Škoda Karoq, Škoda Enyaq, Tesla model Y, Toyota RAV4, Volkswagen Tiguan, Volkswagen ID.4, Volvo EX40
Vrsta/razred: Srednje veliki križanci
Dobro: Prostornost, zmogljiva baterija pri dražji električni različici – šele 2025), teoretično izbira pogona (a priključno-hibridnega slovenski uvoznik ne ponuja), toplotna črpalka serijsko (električni pogon), pogled na merilnike če volanski obroč, s širino (z ogledali) na robu dovoljenega za levi vozni pas zožanja na deloviščih avtocest.
Ne tako dobro: Zaradi pogleda čez volanski obroč na merilnike, ta majhen in dvojo prisekan, upravljanje z neotipljivimi gumbi na volanskem obroču in serijo gumbov na sredinskem zaslonu, visok spodnji rob prtljažnika, pogojno zmogljiv motor pri blagohibridni različici.
Nove tehnološke zanimivosti: Ukrivljen 21-palčni zaslon kot kombinacija merilnikov in sredinskega zaslona.
Barve brez doplačila: modra
Emisije CO2 (g; po WLTP): 124 (b); 0 (e)
Povprečna poraba (l/100 km; kWh): 5,5; 13,9
Jamstva in garancije: Dve leti.
Država izdelave: Francija
Kaj o njem pravi tovarna: Izboljšali smo tradicionalni nagib linije fastback na zadnjem delu vozila z lebdečim« spojlerjem. Ta inovativni element je popestril krivuljo karoserije novega vozila E-3008 in hkrati optimalno izboljšal aerodinamičnost
Komu ga priporočamo: Ambiciozno zastavljen tretji rod 3008 ima veliko privlačnih in uporabnih dodatkov, a so ga uvrstili v precej višji cenovni razred kot je bil dosedanji.
Zanimivost: Tretje motorne možnosti, priključni hibrid, Peugeot pri nas še ne ponuja.
Opomba: (*) brez dodatne subvencije; (**) širina z ogledali
RENAULT SYMBIOZ
Začetek prodaje v Sloveniji: Oktober 2024
Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 29 690
Tehnična platforma: CMF-B
Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v mm): 4,413, 1,797 (2,024)*, 1,575, 2,638
Teža osnovnega modela (kg): 1423
Izbira motorjev: 105 kW (hibrid)
Tekmeci: Dacia Duster, Ford Puma, Geely Coolray, Honda ZR-V, Hyundai Kona, Kia Xceed, Kia Niro, Opel Mokka, Peugeot 2008, Suzuki Vitara, Škoda Kamik, Volkswagen T-Roc
Vrsta/razred: Manjši križanci
Dobro: Preskušena tehnika – neposredni brat Capturja z nekoliko daljšo karoserijo in večjim prtljažnikom. Prilagodljiv prtljažnik z vzdolžno pomično zadnjo klopjo. Motor ne bo navdušil dirkačev, je pa dovolj varčen.
Ne tako dobro: Bolj ostre oblikovalske poteze kot pri dosedanji Renaultovi oblikovalski smeri; neprepričljivi sprednji sedeži; zadnja klop ni deljena. Na volanu zelo malo stika z vozno podlago. Cenovno neprerpičljiv.
Nove tehnološke zanimivosti: Androidni operacijski sistem
Barve brez doplačila: rdeča
Emisije CO2 (g; po WLTP): 103
Povprečna poraba (l/100 km): 4,6
Jamstva in garancije: Dve leti
Država izdelave: Španija
Kaj o njem pravi tovarna: Skoraj 60 let po predstavitvi vozila Renault 16, ki je bil hkrati moderen, prostoren in pripraven, ter 40 let po revoluciji z modelom Espace, ki je imel prilagodljivo notranjost z do sedmimi sedeži ob zunanji dolžini le 4,25 metra, Symbioz nadaljuje izročilo družinskih »vozil življenja« znamke Renault.
Komu ga priporočamo: Za tiste, ki iščejo ugled znamke Renault in nekaj večji avto kot je Captur.
Zanimivost: Renault je s Symbiozom še dopolnil že tako zelo pestro ponudbo med križanci. Kdor se bo med njimi bolj temeljito spoznal, bo morda med njimi našel primernega zase.
Opomba: (*) širina z ogledali
ŠKODA SUPERB
Začetek prodaje v Sloveniji: April 2024
Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 34 327
Tehnična platforma: MQB+
Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,912 (4,902, 1,849 (2,090)*, 1,481, 2,841
Teža osnovnega modela (kg): 1575
Izbira motorjev: 1,5 (110 kW), 2,0 (195 kW) (b); 1,5 (150 kW – priključni hibrid) in 2,0 (110 ali 142 kW) (d).
Tekmeci: Citroen C5 X, Mazda 6, Peugeot 508, Toyota Camry, Volkswagen Passat.
Vrsta/razred: Večji avtomobili
Dobro: Primerna prostornost, trije vrtljivi gumbi na sredini konzole (z osebno poljubno izbiro funkcij), vozno udobje in lega na cesti, pametni dodatki, kljub digitalizaciji še sprejemljivo ‘analogen’.
Ne tako dobro: Združene upravljavske funkcije za vse v levem podvolanskem vzvodu (desno izbirnik prestav), deljena zadnja klop zgolj za doplačilo.
Nove tehnološke zanimivosti: Klepetalnik ChatGPT – ni v slovenščini.
Barve brez doplačila: modra ali bela
Emisije CO2 (g; po WLTP): 135
Povprečna poraba (l/100 km): 5,9
Jamstva in garancije: Štiri leta
Država izdelave: Slovaška
Kaj o njem pravi tovarna: Novi karavan Superb Combi ima dodatno povečane dimenzije in prihaja na trg s premišljeno izpopolnjeno podobo in širokim naborom novih tehnologij.
Komu ga priporočamo: Izbire v razredu velikih klasičnih limuzin in karavanov ni več veliko, zato je Superb zanimiv za tiste, ki jim ne pomeni toliko znamka kot vse drugo, vključno z zelo visoko stopnjo uporabnosti.
Opomba: (*) širina z ogledali