CITROEN C3/E-C3

Začetek prodaje v Sloveniji: November 2024

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 15 990/e: 24 800*

Tehnična platforma: Stellantis smart car-

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v mm): 4,015, 1,813**, 1,567, 2,54

Teža osnovnega modela (kg): 1226 (b); 1419 (e)’

Izbira motorjev: 74 ali 83 (b); 83 kW (e)’

Tekmeci: Dacia Sandero, Fiat 600, Hyundai i20, Kia Rio, Kia Stonic, Jeep Avenger, Opel Corsa, Opel Crossland, Peugeot 208, Renault Clio, Seat Ibiza, Seat Arona, Suzuki Swift, Škoda Fabia, Volkswagen Polo.

Vrsta/razred: Manjši družinski avtomobili

Dobro: prostornost in funkcionalnost; solidno vzmetenje; zanimivo zunanje oblikovanje;

Ne tako dobro: Osnovni C3 nima sredinskega zaslona, a pomaga držalo za pametni telefon. Zmanjšan premer volana, pogled na merilnike prek volana, drugačna postavitev voznikovega telesa. Zgolj za doplačilo potrebščine, kot so pripomoček za popravilo koles ali vgrajeni 11-kilovatni polnilnik pri e-C3.

Nove tehnološke zanimivosti: Jih ni.

Barve brez doplačila: modra

Emisije CO2 (g; po WLTP): 126 (b); = 0(e)

Povprečna poraba (l/100 km; kWh): 5,6; 16,4

Jamstva in garancije: Pet let oziroma sto tisoč prevoženih kilometrov jamstva Flexcare.

Država izdelave: Slovaška

Kaj o njem pravi tovarna: Novi C3, tako električni kot bencinski, predstavljata novo poglavje za našo znamko, ki še naprej ostaja zvesta zavezi o zagotavljanju cenovno dostopnih vozil.

Komu ga priporočamo: Iskalcem osnovne mobilnosti za primerno ceno. C3 ni križanec, pač pa je nekoliko zrasel in ostal povišan osebni avto. Za tiste, ki še vedno pogršajo Spačka – videz osnovne armaturne plošče.

Zanimivost: Citroen pričakuje, da bo novi C3 lahko nadomestilo za vse, ki so doslej vozili C3 ali C3 Aircross.

Opomba: (*) brez dodatne subvencije; (**)  širina z ogledali

 

 

DACIA DUSTER

Začetek prodaje v Sloveniji: Julij 2024

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 18 990

Tehnična platforma: CMF-B

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,344, 1,813 (2,060*), 1,657, 2,657

Teža osnovnega modela (kg): 1276

Izbira motorjev: 67 ali 74 (bencin/plin), 104 (hibrid), 96 (bencin, tudi v kombinaciji s 4×4) kW

Tekmeci: Hyundai Kona, MG ZS, Suzuki Vitara

Vrsta/razred: Manjši terenci/križanci

Dobro: Uporabnost (notranjost), prostornost, vozno udobje; zmerna poraba, posebej hibrid; povezava s pametnim telefonom; pri dražjih različicah zadovoljiv info zabavni sistem

Ne tako dobro: Sprednji sedeži, veliko trde plastike v notranjosti, slaba odzivnost volanskega mehanizma, poraba goriva pri osnovnem motorju, ne dovolj učinkovita klimatska naprava.

Nove tehnološke zanimivosti: Motorna paleta prenovljena

Barve brez doplačila: bela

Emisije CO2 (g; po WLTP): od 112

Povprečna poraba (l na 100 km): od 5,0

Jamstva in garancije: Šest let

Država izdelave: Romunija

Kaj o njem pravi tovarna: Duster je pristna zgodba o uspehu, v trinajst letih smo izdelali in prodali že več kot 2,4 milijona primerkov.

Komu ga priporočamo: Čeprav je Duster dolgo časa veljal za avtomobil za izredno primerno ceno, se zadeva zdaj le malenkostno obrača proti višjim cenam – ker zdaj ponujajo nekaj več in boljše opreme in ker so kupci že od nekdaj segali po bogateje opremljenih različicah. Kdor potrebuje avtomobil za zadovoljevanje osnovnih potreb mobilnosti, tudi po slabših cestah pri nas, lahko resno razmišlja o nakupu.

Zanimivost: Kupci lahko pri osnovnih različicah (litrski motor) izberejo tudi možnost pogona na utekočinjen plin, s čimer se skoraj podvoji doseg. V osnovni opremi modela 4×4 vseletne pnevmatike.

Opomba: (*) širina z ogledali

PEUGEOT E/3008

Začetek prodaje v Sloveniji: Junij 2024

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 33 650/e: 45 200*

Tehnična platforma: STLA-medium

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,542, 1,895 (2,108)**, 1,641, 2,739

Teža osnovnega modela (kg): 1695 (b), 2242 €

Izbira motorjev: 100 kW (blagi h.), 175 kW (električni)

Tekmeci: Citroen C5 Aircross, Ford Explorer, Ford Kuga, Honda CR-V, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Kia Niro, Kia Sportage, Mazda CX-5, MG HS, Nissan X-Trail, Peugeot 5008, Renault Austral, Renault Espace, Renault Megane E-tech, Seat Ateca, Škoda Karoq, Škoda Enyaq, Tesla model Y, Toyota RAV4, Volkswagen Tiguan, Volkswagen ID.4, Volvo EX40

Vrsta/razred: Srednje veliki križanci

Dobro: Prostornost, zmogljiva baterija pri dražji električni različici – šele 2025), teoretično izbira pogona (a priključno-hibridnega slovenski uvoznik ne ponuja), toplotna črpalka serijsko (električni pogon), pogled na merilnike če volanski obroč, s širino (z ogledali) na robu dovoljenega za levi vozni pas zožanja na deloviščih avtocest.

Ne tako dobro: Zaradi pogleda čez volanski obroč na merilnike, ta majhen in dvojo prisekan, upravljanje z neotipljivimi gumbi na volanskem obroču in serijo gumbov na sredinskem zaslonu, visok spodnji rob prtljažnika, pogojno zmogljiv motor pri blagohibridni različici.

Nove tehnološke zanimivosti: Ukrivljen 21-palčni zaslon kot kombinacija merilnikov in sredinskega zaslona.

Barve brez doplačila: modra

Emisije CO2 (g; po WLTP): 124 (b); 0 (e)

Povprečna poraba (l/100 km; kWh): 5,5; 13,9

Jamstva in garancije: Dve leti.

Država izdelave: Francija

Kaj o njem pravi tovarna: Izboljšali smo tradicionalni nagib linije fastback na zadnjem delu vozila z lebdečim« spojlerjem. Ta inovativni element je popestril krivuljo karoserije novega vozila E-3008 in hkrati optimalno izboljšal aerodinamičnost

Komu ga priporočamo: Ambiciozno zastavljen tretji rod 3008 ima veliko privlačnih in uporabnih dodatkov, a so ga uvrstili v precej višji cenovni razred kot je bil dosedanji.

Zanimivost: Tretje motorne možnosti, priključni hibrid, Peugeot pri nas še ne ponuja.

Opomba: (*) brez dodatne subvencije; (**)  širina z ogledali

RENAULT SYMBIOZ

Začetek prodaje v Sloveniji: Oktober 2024

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 29 690

Tehnična platforma: CMF-B

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v mm): 4,413, 1,797 (2,024)*, 1,575, 2,638

Teža osnovnega modela (kg): 1423

Izbira motorjev: 105 kW (hibrid)

Tekmeci: Dacia Duster, Ford Puma, Geely Coolray, Honda ZR-V, Hyundai Kona, Kia Xceed, Kia Niro, Opel Mokka, Peugeot 2008, Suzuki Vitara, Škoda Kamik, Volkswagen T-Roc

Vrsta/razred: Manjši križanci

Dobro: Preskušena tehnika – neposredni brat Capturja z nekoliko daljšo karoserijo in večjim prtljažnikom. Prilagodljiv prtljažnik z vzdolžno pomično zadnjo klopjo. Motor ne bo navdušil dirkačev, je pa dovolj varčen.

Ne tako dobro: Bolj ostre oblikovalske poteze kot pri dosedanji Renaultovi oblikovalski smeri; neprepričljivi sprednji sedeži; zadnja klop ni deljena. Na volanu zelo malo stika z vozno podlago. Cenovno neprerpičljiv.

Nove tehnološke zanimivosti: Androidni operacijski sistem

Barve brez doplačila: rdeča

Emisije CO2 (g; po WLTP): 103

Povprečna poraba (l/100 km): 4,6

Jamstva in garancije: Dve leti

Država izdelave: Španija

Kaj o njem pravi tovarna: Skoraj 60 let po predstavitvi vozila Renault 16, ki je bil hkrati moderen, prostoren in pripraven, ter 40 let po revoluciji z modelom Espace, ki je imel prilagodljivo notranjost z do sedmimi sedeži ob zunanji dolžini le 4,25 metra, Symbioz nadaljuje izročilo družinskih »vozil življenja« znamke Renault.

Komu ga priporočamo: Za tiste, ki iščejo ugled znamke Renault in nekaj večji avto kot je Captur.

Zanimivost: Renault je s Symbiozom še dopolnil že tako zelo pestro ponudbo med križanci. Kdor se bo med njimi bolj temeljito spoznal, bo morda med njimi našel primernega zase.

Opomba: (*)  širina z ogledali

ŠKODA SUPERB

Začetek prodaje v Sloveniji: April 2024

Osnovna cena v Sloveniji (v EUR): 34 327

Tehnična platforma: MQB+

Osnovne mere (D+Š+V; medosna r.; v m): 4,912 (4,902, 1,849 (2,090)*, 1,481, 2,841

Teža osnovnega modela (kg): 1575

Izbira motorjev: 1,5 (110 kW), 2,0 (195 kW) (b); 1,5 (150 kW – priključni hibrid) in 2,0 (110 ali 142 kW) (d).

Tekmeci: Citroen C5 X, Mazda 6, Peugeot 508, Toyota Camry, Volkswagen Passat.

Vrsta/razred: Večji avtomobili

Dobro: Primerna prostornost, trije vrtljivi gumbi na sredini konzole (z osebno poljubno izbiro funkcij), vozno udobje in lega na cesti, pametni dodatki, kljub digitalizaciji še sprejemljivo ‘analogen’.

Ne tako dobro: Združene upravljavske funkcije za vse v levem podvolanskem vzvodu (desno izbirnik prestav), deljena zadnja klop zgolj za doplačilo.

Nove tehnološke zanimivosti: Klepetalnik ChatGPT – ni v slovenščini.

Barve brez doplačila: modra ali bela

Emisije CO2 (g; po WLTP): 135

Povprečna poraba (l/100 km): 5,9

Jamstva in garancije: Štiri leta

Država izdelave: Slovaška

Kaj o njem pravi tovarna: Novi karavan Superb Combi ima dodatno povečane dimenzije in prihaja na trg s premišljeno izpopolnjeno podobo in širokim naborom novih tehnologij.

Komu ga priporočamo: Izbire v razredu velikih klasičnih limuzin in karavanov ni več veliko, zato je Superb zanimiv za tiste, ki jim ne pomeni toliko znamka kot vse drugo, vključno z zelo visoko stopnjo uporabnosti.

Opomba: (*)  širina z ogledali